Pelajar IPT warga asing antara pelacur ditahan

>> Friday, May 28, 2010


Pelajar warga asing antara 14 pelacur ditahan dalam operasi di Kuala Lumpur, semalam.


KUALA LUMPUR 27 Mei - Beberapa orang pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta warga asing adalah antara 14 pelacur yang ditahan dalam operasi di sebuah hotel bertaraf tiga bintang di Jalan Alor, Bukit Bintang malam tadi.
Dalam serbuan kira-kira pukul 12 tengah malam itu, kesemua pelacur berusia lingkungan 20-an itu ditahan ketika sedang menunggu pelanggan.
Timbalan Ketua Pengarah Imigresen, Datuk Raja Mohammad Raja Ismail berkata, pihaknya menjangkakan lebih banyak pelacur ditahan, namun kebanyakan daripada mereka sempat melarikan diri sebelum kedatangan pihak penguat kuasa.
"Kita yakin mungkin berlaku pembocoran maklumat sehingga menyebabkan ramai pelacur sempat melarikan diri," katanya ketika ditemui di sini malam tadi.
Hasil pemeriksaan, kata Raja Mohammad, terdapat beberapa orang pelajar di institusi pengajian tinggi di sekitar Lembah Klang turut terlibat dalam aktiviti tidak bermoral itu.
Menurutnya, mereka memasuki negara ini menggunakan status pelajar tetapi menyalahgunakan kemasukan mereka untuk terbabit dalam kegiatan pelacuran.
Pemeriksaan dalam bilik-bilik yang disyaki dijadikan tempat untuk melakukan hubungan seks turut menemui sejumlah kondom yang masih belum digunakan.
Beliau berkata, kesemua pelacur warga Indonesia, Thailand dan China yang ditahan kerana menyalahgunakan pas serta tinggal melebihi tempoh itu dibawa ke Ibu Pejabat Imigresen di Putrajaya untuk siasatan lanjut.

0 comments:


My Visitors.

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP