Kes Jutawan Datuk Susilawati: Selepas ini, siapa Jutawan bakal menjadi mangsa.

>> Tuesday, September 14, 2010

"Bunuh dan Bakar" atau B & B, merupakan suatu trend pembunuhan baru, yang dilakukan oleh penjenayah elite pada masa kini. Sungguh kejam dan sesuatu perbuatan yang tidak berperikemanusiaan serta tidak berhati perut. Penjenayah menganggap bahawa dengan membunuh cara B & B ini tidak boleh dikesan  oleh pihak berwajib serta tertuduh tidak mencukupi bukti berpaksikan pelajaran dan pengalaman  si tertuduh lalui dan alami, mungkin.

Sebijak mana pun si penjenayah, dia terlupa bahawa "Allah" itu Maha Kuasa, Adil dan Mengetahui segala-gala apa yang berlaku. Bah kata pepatah; Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga. Menurut laporan akhbar, semasa siasatan dijalankan oleh unit forensik ditempat kejadian, terdapat tulang terbakar yang bukan dimiliki oleh ke empat orang mangsa. Bermakna, si penjenayah telah melakukan B&B ini secara bersiri, khususnya dikalangan usahawan yang bergelar jutawan menjadi target sasaran sebagai punca pencarian utamanya.

Saya amat mengkhuatiri, meskipun saya belum lagi menjadi seorang jutawan, tetapi selepas ini, siapa lagi usahawan yang bergelar Jutawan bakal menjadi mangsa oleh si Penjenayah bangsat ini....? Di Sabah, begitu hebat tersebar luas mengenai dengan cerita seekor spesis cicak dipanggil Tokek atau Pokook, mempunyai nilai harga ratusan ribu ringgit Malaysia, hinggah ke Juta ringgit Malaysia harganya, tertakluk kepada size dan berat cicak tersebut. Disitu saya dapat melihat bahawa proses jual beli berlaku akan mengakibatkan potensi sipembeli atau sipenjual besar kemungkinan menjadi mangsa B&B. Sebab transaksi pembayaran jual beli, dijalankan secara tunai. Kalau dilihat cara begini besar kemungkinan, penghujung ceritanya boleh berlaku kes B&B, yakni bunuh dan bakar.Kerana sebahagian besar Tokek ini diseludup daripada negara Fillipina. Maka dengan itu, berdasarkan kes tragedi buruk yang berlaku pada baru-baru ini, akan menjadi suatu ikhtibar kepada kita semua, khususnya para Jutawan yang ingin menggandakan keuntungan. Renung-renungkan lah sebelum terjebak.

0 comments:


My Visitors.

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP