2,000 GERAKAN PEMUDA MURUT PEDALAMAN BERSEDIA MEMPERTAHANKAN NEGERI SABAH.

>> Monday, March 4, 2013



                                                            AKI KALAWON


Keningau: Mesyuarat Gerakan Pemuda Murut dipimpin oleh Datuk. RMJ dengan dibantu oleh Aki Kalawon diadakan pada hari ini 4/3/2013. Bertujuan membangkitkan semangat Patriotisme untuk mempertahankan tanah air daripada dicerobohi oleh pihak yang tidak bertanggung-jawab.

Kaum Murut pernah menentang Charterd Company pada tahun 1915 ketika kawasan Pedalaman mula di jajah oleh Inggeris yang pada ketika itu dikenali sebagai negeri Murut. Hari ini kaum Murut tidak merelakan Tanah Air mereka untuk dijadikan bahan untuk memperkayakan diri. Pada masa silam negeri ini terbiar dijajah dan tiada usaha untuk memperbaiki nasib mereka sehingga lah rakyat mengistiharkan merdeka untuk menentukan nasib mereka sendiri didalam Malaysia. 

Setelah rakyat mencapai kemajuan dan negeri Sabah setanding dengan negeri-negeri maju yang lain, ada pula suara untuk menuntutnya. Negeri Sabah bukan lah tanah gersang yang tidak berpenduduk.

Ayoh...! "AGI IDUP AGI NGALABAN"

2 comments:

Unknown March 4, 2013 at 2:16 PM  

Siap sedia sdh ni....

Anonymous March 4, 2013 at 4:41 PM  

semua suku kaum rakyat Sabah perlu bersatu hati, satu kan tekad bersama memberi bantuan kepada prajurit kita yang berjuang mengekalkan kedaulatan negara yang cuba dirosak kan oleh pihak tidak bertanggungjawab. ketepikan pandangan politik, ini bukan lah masa untuk kta bertukar-tukar pendapat politik, ini lah masa nya untuk gagasan "1Malaysia" kita tunjukan. Satu kan tekad, berjuang untuk kedaulatan negara!
HAIL THE WARRIORS!


My Visitors.

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP